It's friday I'm in love!

Helg igen! Fattar inte att det går så himla fort, det är sjukt!

Veckan har typ bestått av stranden, lite träning, och PLUGG! Nu imorse skrev jag färdigt min historieuppsats om USA:s inflytande över militärkuppen i Chile -73. GÖTT att ha den klar! Har haft mycket om Sydamerika i skolan nu.. Min landsanalys gjorde jag om Argentina (fick MVG på den - och kommer även få det som slutbetyg i Geografi A fick jag reda på igår), nu blev historieuppsatsen om Chile, och sen när vi hade minifördjupning i historian skrev jag om Sydamerika under Kalla kriget.. Men nu är det snart slut på plugg för detta läsår; me quedan två böcker som ska läsas + eget arbete i engelskan.. Más o menos i alla fall.

Haha vi har tagit hit valgrejer i skolan så att alla över 18 år ska rösta i EU-valet. Gjorde ett test på dn.se om vilket parti jag borde rösta på, och jag fick.... PIRATPARTIET! Hahaha, ofta jag kommer rösta på det? Pueees, no lo creo, haha.

Nej, måste dra. Har gäststudentmöte! Sen stranden, sen det jag hoppas på, och imorgon bal! Wohoo!

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0