Bättre sent än aldrig

Ja, som ni vet är det ju ett tag sen det var påsk. Men som rubriken säger: bättre sent än aldrig! Här får ni kort från påskveckan, efter att jag hade kommit hem från Barcelona.

Farmor och "farmax" (hennes man) kom ju hit och hälsade på mig =) Hann med att åka till både Marbella och Sevilla. Besökte även min familj, och en dag kom även min familj med några av sina vänner till hotellet där farmor och farmax bodde. Så jag fick väl sitta och växla som en annan tolk mellan svenska och spanska hela kvällen, men det är kul =) Det var flamencodans där och så, och vi själva dansade väl vi också =)
Här är farmor och farmax in full action:

 



Och såhär är det i Spanien under påsk...



Det här är en procession, och såna här går runt i stort sett överallt i Spanien under påskveckan, vissa större och känslosammare än andra. Det är rätt så ledsen stämning över påsken här, för att jungfru Maria var så ledsen över att ha förlorat sin son Jesus.. De är ju katoliker i Spanien så.

  
Såhär såg andra delar av processionen ut. Folk som gick runt och bar på kors och bilder på jungfrur, Jesus och så. Och orkestrar som gick och spelade tragisk musik..



Jesus som går och bär korset för att korsfästas..



På söndagen åkte jag, farmor och "farmax" till Málaga och tittade på processionerna, som var lite muntrare då eftersom jungfru Maria var gladare då Jesus ju hade återuppstått =p



Sen på söndagkväll sa jag hejdå till farmor och "farmax", och vi gick och åt på en sjukt bra restaurang, gud vad gott det var! Speciellt efterätten, deras brownie var gudomlig! Mums!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0