En vecka!

Ja, för en vecka sedan satt jag på Arlanda och väntade på att planet skulle gå... Det sista jag var i Sverige för fem månader framåt!

Men idag är det den 13 januari, så om exakt tre månader är jag på plats på flygplats igen, men då för att hämta tjejerna som kommer ner och hälsar på mig: Jennifer, Emma, Karin och Sofie! Ska bli så kul! =D

Livet har väl dragit igång som vanligt här nere, plugg, fotboll, de flesta från skolan har kommit tillbaka ner hit efter jullovet nu och så. Igår var det en norsk på fotbollen, som ska börja där. Men hon ser ut som en spanjor, så jag är fortfarande den det lyser UTLÄNNING om på träningarna. Norskans pappa frågade mig om jag var finsk. Nej neeej, sueca! Haha, i helgen trodde folk också att jag var finsk. Vad är det för skillnad på svenska och finska tjejer, de ser väl lika ut?

Well well... Igång med pluggandet också, ja. Nu i mitten, slutet av januari kommer jag storkna i skolarbete! Nationellt prov i matte, en bok som ska läsas ut i svenskan, egen lektion i svenskan, inlämning av matteuppgift, astronomiprov, inlämning av romantisk dikt, novellutdrag som ska läsas inför varje svenskalektion, you name it!

Idag ska jag klippa mig också. Beställde tid igår, och fick en idag, det är bra =) 8 Euro kostar det att klippa mig här, i Sverige betalar jag 240 kr - det är FÖÖÖÖR mycket! Innan det ska jag kolla lite grann på stan tror jag, det är ju så mycket rebajas här nu så =)

Ta hand om er hemma..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0