Muchas cosas..

Var ett tag sen jag uppdaterade bloggen, lo siento.. Men det har sina orsaker. De som behöver veta vad som hänt vet om det...

Förra helgen var vi i alla fall i Madrid, åkte tidigt på fredag morgon och kom hem på söndagkväll. Vi var på Prado-muséet, fick en guidad tur i El Escorial, fick åka runt i Madrid med en guide som berättade om alla kända platser vi åkte förbi och så. Så det var kul och intressant =) Fick även lite fritid till att shoppa och så. På lördagen var vi allihop till en restaurang där vi fick äta pastabuffé som skolan bjöd på. Var ute och kollade nattlivet litegrann också, på lördagkväll. Hostalet vi bodde på var väl inte i fräschaste laget, men det dög! Hade en trevlig helg i Madrid i alla fall.

Prado-muséet.

Haha, jag och Madde klämde in oss bland dessa gubbarna!

Det stod massor av "konst"-ko/tjurar i Madrid. Satte mig på en =)


El Escorial. Jag med på sista bilden.

Puerta del Sol por la noche!


Lite bilder jag tog från stan när vi åkte runt med guiden i bussen. Är det inte så himla fint?




Så, där har ni bilder så ni klarar er i alla fall! =p Under veckan nu så har man även övergått från höstterminen till vårterminen! Känns skönt, eftersom det innebär att Matte B är färdigt, och ersätts av Historia B och Geografi A istället. Mycket roligare än matte! Geografin ser jag fram emot, har inte haft det sen 9:an, och jag har alltid tyckt det har varit ett utav de roligaste ämnena =)
För övrigt så har vi haft runt 20 grader här nere under veckan. Hur skönt som helst! En dag satt jag och solade typ fyra timmar på terassen i skolan när jag hade slutat. Man skulle lätt kunna sitta där i bikini alltså, det blir jättevarmt där när det är soligt (som det nästan alltid är)! Men idag regnar det dock... Så jag har pluggat hemma, varit ute och gått lite med Sara då det var uppehåll, och sen drog jag med mig laptopen till biblioteket, där jag sitter nu =) Igår var vi hos Maria och gjorde pannkakor som vi åt med socker och sylt. Det var att gott vill jag lova. Sen skulle de ut och partaja så då gick jag, Sara och Veronika hem istället. Satt och tittade på Se llama copla med min familj, det är typ som Idol eller nåt fast i flamenco-stil, eller vad man ska säga =p Så satt vi med ett estufa (värmeelement) under ett bord, en duk över bordet, och våra ben under duken. Så gör spanjorerna för att spara på värmen så mycket som möjligt, haha =p Men det är lite mysigt tycker jag =)

Ni skulle ha hört vilken åsksmäll det kom för ett tag sen när jag satt här alltså. Det skakade ju fan i golvet och allting tror jag! Och alla spanjorer viskar till varandra "¡que fuerte!". Det kan man ju hålla med om, för såna åsksmällar jag har hört här nere på Costa del Sol har jag nog aldrig hört förut i alla fall. Madre mia... Hoppas bara att jag vågar gå hem sen så inte blixten slår ner i mig.

Ska försöka uppdatera oftare nu. Puss på er där hemma!

Kommentarer
Postat av: MadeleneWallmon

<3 Jag älskar dig med & saknar dig!

2009-02-01 @ 22:48:54
URL: http://madelenewallmon.blogg.se/
Postat av: helena

Trevligt att du har uppdaterat, tänkte skriva ett trevligt mail till dig sen :)

hoppas du lyckades undvik blixten.. puss

2009-02-02 @ 12:09:15
URL: http://www.metrobloggen.se/helenaedvardsson
Postat av: Karin

De var skönt att få prata lite med dig på Msn, skönt att veta att allt är bra nu. Ta hand om dig. Vet du, pappa hitta en skiva med gamla bilder därav några filmer på dig när du leker runke ball med min hår spray hahahahaha, remember, måste visa dig till sommarn :P Älskar dig <3

2009-02-02 @ 12:56:06
URL: http://heyk.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Kul att höra från dig igen :D hoppas det bli bättre nu vännen , älskar dig <3

2009-02-02 @ 15:25:37
Postat av: Helena

Öj, tänkte ju skicka ett kärleksmail till dig, men kan ju inte finna din mail. Antingen är min hotmail dum, eller så är jag blond. dock tror jag med att hotmail, spelar ett spel med mig.

VILL iaf gärna ha din mailadrss, så jag kan skicka ett kärleksmail till dig!

2009-02-02 @ 18:32:38
URL: http://metrobloggen.se/helenaedvardsson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0