Plugg + helgen

Alltså, klockan är halv sju, och jag sitter kvar i skolan! Har gjort svenska i flera timmar. Jobbigt... Men skönt att ha det gjort nu i alla fall! Vi fick en speciell uppgift på samhällen förut; vi skulle gå ner till stranden och prata med några försäljare där nere (finns massa försäljare som går och säljer fejkade märkesplånböcker, solglasögon, skärp, osv). Skulle typ fråga var de kom ifrån, hur länge de hade bott i Spanien och så. Ofta man får såna uppgifter på samhällen! =p Jag pratade med en i alla fall, men han var inte så intresserad på att svara på mina frågor. Han var mer intresserad av att jag skulle köpa någon av klockorna han sålde. Haha. Tänkte jag skulle berätta vad jag gjorde i helgen också, så här får ni en liten sammanfattning;

Fredag
Först skolan, gick ner och badade snabbt i havet efter skolan för det var så varmt! Sen var jag till Miramar (shoppingcentrum) med några. Köpte dock bara ett vanligt linne. INTE likt mig att handla så lite? Var inte på nåt shoppinghumör. Så det var det enda. Förutom mat och glass. De har ett Ben & Jerrys café där, med Ben & Jerrys kulglass. Mums =D

Lördag
Tog en springtur längs strandpromenaden när jag vaknade. Sen låg jag på stranden under dagen, och på kvällen var jag ute. Skrattar bara när jag jämför uteställena här med vad ni har att gå ut på hemma i Hagfors. Värmullen, parken, uvån? Fan vad tråkigt! Haha...

Söndag
Gick ner och lade mig på stranden under dagen. På kvällen var jag hemma och pluggade engelska och spanska.


Nu är jag hungrig också, ska gå hem och äta. Vi fick pommes frites och hamburgare i sås till mat i skolan idag. Jag har då aldrig fått pommes frites i skolan innan jag kom hit kan jag ju säga. Här får vi det jätteofta. Men de är inte speciellt goda, mjuka och så. Men vi får ju sallad till, och så finns det mjukt bröd man kan ta också. Men det äter jag bara när det är fullkorn =p Hur mycket fullkorn det nu är... Men idag fick vi banan till maten i alla fall, det är bra =) Gillar att vi får frukt till maten! Nog snackat om mat, blir ju bara ännu hungrigare när jag sitter och skriver om mat!

Ta hand om er där hemma!

Kommentarer
Postat av: Daddyfoam

Hej Åsa. När du skrattar åt oss i Hagen, på flera ställen i bloggen, låter det då som han, Nelson,i The Simpsons? I så fall är det ju väldigt taskigt mot oss. Fast ändå är det ju bra med lite soundtrack-känsla förstås.... Förresten kommer du väl hem nån gång. Blötsnö på dej! HAHA

2008-09-22 @ 20:38:35
Postat av: Mamma

Låter inge vidare detta...pommes varje dag och varmt och fuktigt väder, mycket läxor. Det är nog bäst du kommer hem till Mams igen! Puss

2008-09-23 @ 12:45:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0