It's weekend...

Japp, nu är det helg igen. Veckorna går ju ganska fort här, tycker inte det var länge sen det var måndag. Fredagar börjar jag 11.10, så det är gött =) Var ute och sprang imorse, sen tittade jag på tecknat Katten Gustaf på spanska när jag åt frukost. Och det var jul hos Katten Gustaf, började längta så mycket till denna julen då. Längtar efter svensk julmat, och att få träffa alla hemma i Sverige! Men, jag längtar då INTE efter snön hemma i Sverige på julen, det kan jag lova. Så illa är det inte än i alla fall, att jag har börjat sakna svenskt klimat. Älskar värmen här =)

Här i Spanien har varje stad/by sin egen feria. Feria = en stor fest i hela staden/byn. Tror man har Feria för nåt helgon eller nåt egentligen. Här i Fuengirola är det i alla fall Feria 6-12 oktober. Denna helgen är helgen innan Ferian, och då är det tydligen också fiesta =) Så på söndag ska jag följa med min familj på "fiesta todo el día" (fest hela dagen). Då ska vi väl äta paella m.m., tjejerna ska ha på sig flamencoklänningar och så. Det tror jag blir kul =)

Take care!

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Hej vännen, verkar som du har fullt upp hela dagarna :) . saknar dig i massor iaf . På onsdag är jag framme i spanien, du kan ju titta på tv om de visar nåt från rallyt så kanske jag står i ett litet hörn och vinkar ^^ . puss på dig <3

2008-09-29 @ 14:52:12
Postat av: Mamma

Hej! Det där lät som en trevlig helg med mycket mat och så. Paella som är supergott och tapas ...

Skicka några bra recept till Mamma. Kram!

2008-09-29 @ 20:10:47
Postat av: Mamma

Hej! Det där lät som en trevlig helg med mycket mat och så. Paella är ju jättegott och tapas.

Kan du inte skicka några recept till den kalla Norden. Kram!

2008-09-29 @ 20:14:08
Postat av: lisa

ha en bra kväll :)

2008-09-29 @ 20:19:43
URL: http://lislag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0