Idrott nere vid havet

Idag ska vi ha våran idrottslektion nere vid havet, inte alla som har va? ;) Vad har ni på idrotten hemma på Älvstranden, stora varvet? Eller är det för kallt för att ha idrott ute? HAHA!

Igår var det kalas för "mina föräldrars" barnbarn då. Han fyllde tre år =) Och herregud vad mat och grejer det var där då! Smörgåsar, nötter, salamibitar, chips, ostkrokar (som är mycket större än svenska), tårta, potatisomelett, potatissallad, godis, oliver... Försökte hålla mig borta från godiset, så jag satt och åt nötter hela tider istället. Proppmätt var jag! Och så kommer pappan i min värdfamilj och säger "Åsa, come más!" (ät mer) hela tiden! Och då har jag liksom redan suttit och vräkt i mig för fulla muggar. Ojojoj =p Nu har jag snart spanska steg 2, och så får jag lov att gå lite tidigare från den lektionen för att hinna ha lunch i typ en kvart, så att jag hinner till spanska steg 3. Så har jag det varje måndag och torsdag. Lite jobbigt, men det är jag själv som har valt att ha det så.

Så tills nästa gång - hasta luego! Eller som de säger här; ...ta luego! (Dialekt)

Kommentarer
Postat av: Ximena

Hola mi "hija bonus"!

Que bueno saber que estás disfrutando tu nueva vida en el sur de España. Estás muy bonita con tus asoleadas.

Har inte skrivit tidigare för jag badar i jobb och studier. Det blir kul att följa dina dagar på det här sättet. Cuídate. Un gran abrazo. Ximena

2008-09-18 @ 15:48:02
Postat av: Jennifer

hur stora är ostbågarna ?? :DD

2008-09-18 @ 18:41:21
Postat av: Åsa

Jennifer; De var typ dubbelt så tjocka som svenska ostbågar! I alla fall de jag åt ;) Goda också =)

2008-09-19 @ 11:02:41
URL: http://patita.blogg.se/
Postat av: jennifer

Gött !! :D

2008-09-19 @ 12:20:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0