Dos semanas en España

Idag är det två veckor sen jag flyttade hit. Och jag har inte satt på mig en långärmad tröja en enda gång sen jag kom hit. Fatta vad gött =) I Sverige hade jag säkert behövt ha både långärmat och jacka och allting vid den här tidpunkten.

Igår var jag på stranden, och efteråt kollade jag in svenska kyrkan som finns här i Fuengirola. Ganska mysigt ställe faktiskt =) Men det såg inte ut som en kyrka precis. Det är ju ganska mycket turister och så här i Fuengirola. Mycket svenskar som bor här också. Man hör ofta svenska när man ligger på stranden, och på gatorna hör man ofta engelska och finska. Haha, det finns till och med en del restauranger som har försökt sig på svenska meny-listor! Här får ni ett exempel; (Klicka på bilden!)

 
Här kan man beställa "Grillade Bläckfik" och "Gráddsäs". Haha ;p


Idag har jag bara haft en lektion, två timmars webdesign. Men jag ska gå på "matte-stugan" som börjar snart. Behöver plugga lite. Sen ska vi fira "mina föräldrars" barnbarn, han fyller tre år idag. Kommer vara massa släktingar där och så.

Till helgen ska vi åka till Tarifa med skolan! =) Det ligger inte så långt härifrån, men det är på Spaniens Atlantkust. Här jag bor är det ju Medelhavskust. Så det ska bli kul.

Har glömt att skriva att jag skaffat en spanskt mobilnummer. Ni som vill ha det kan skriva en kommentar med eran mail-adress, så mailar jag det till er. Och till Jocke, mamma och pappa; Jag tänkte ringa er imorgonkväll (torsdag), så var hemma då =)



Saknar er! Pussss

Kommentarer
Postat av: Daddyfoam

11,50 FÖR STEKT LÓK. Det var värst, tur att man bor i billiga, svala,( 6 grader i morse) Sverige. Hat gôtt Åsa.

2008-09-17 @ 16:35:03
Postat av: jessica

häärligt :)

2008-09-17 @ 16:44:08
URL: http://absolutejessica.blogg.se/
Postat av: Mamma

Kul att det är så varmt fortfarande. Såg på tv att det är åska hos dig också. Grillat bläckfik låter inge vidare, är det en lokal specialitet? (:

Kram!

2008-09-17 @ 17:49:05
Postat av: Madelene

roligt att du trivs, miss you <3

2008-09-17 @ 23:10:32
Postat av: Åsa

Daddyfoam; Neeej, det är ju inte Stekt Lók som kostar 11,50. Kolla längst till höger så ser du att det kostar nåt på 3 Euro =) Hoppas allt är bra hemma i kalla Sverige =p

2008-09-18 @ 10:28:16
URL: http://patita.blogg.se/
Postat av: Äggo

Hej vännen, fan vad kul du verkar ha det då . Jag skulle också vilja vara så modig som du och gå i skolan i ett annat land ett år. Stolt över dig :) . Om man skickar sms till ditt gamla nummer, får du fram det då ? Puss

2008-09-18 @ 11:09:54
Postat av: Madelene w

[email protected] JAG VILL HA DITT NUMMER <3 älskar dig gummz<3

2008-09-18 @ 14:31:20
Postat av: Åsa

Äggo; Hej gumman! Ja det är kul här, men jag skanar er där hemma =( Börjar sakna er mer och mer nu. Men jag får stå ut =p Nej, om du skickar ett sms till mitt gamla nummer får jag det inte, för jag har ett spanskt kort i min telefon nu. Jag mailar mitt nya nummer till dig! Pusss <3

2008-09-19 @ 11:06:11
URL: http://patita.blogg.se/
Postat av: amanda

vacker du är vännen! ville bara tala om att jag saknar dig <3

2008-10-21 @ 21:42:22
URL: http://dumbfucks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0