Vardag igen...

Ja, då var ferian över då. Det var kul att få vara med och se hur de firar feria. Och för er som fortfarande inte vet så har varje stad/by i Spanien feria en gång om året (pga något skyddshelgon tror jag), och då har man fest i en vecka.
Här får ni en sammanfattning om min feria; (glöm inte att alla bilder går att klicka på för att göra större)

Måndag
På kvällen var det invigning av ferian. Jag följde med min familj till deras caseta (caseta = småhus vid feriaplatsen) och åt middag. Var lite finare middag då, eftersom det var invigning. Sen utsåg de typ drottningar till den casetan i varje ålder. Både min värdmamma och min värdsyster blev sån där drottning =) Och även min värdmammas barnbarn, en liten tjej på fem år. En ifrån släkten i varje ålder =p Sen så mötte jag några kompisar och var ute med dom resten av kvällen.


Min värdsyster och värdmamma =)



Tisdag
Efter att ha fått sova ca 2, 3 timmar följde jag med min "syster" och hennes kompisar på tjurrusning vid tjurfäktningsarenan. Då var det massa folk som var inne på själva tjurfäktningsarenan, vem som helst kunde gå in dit. Och så släppte man in tjurar där, så tjurarna typ sprang och jagade de som var inne på arenan. Endel blev ju rejält stångade alltså... Men de var elaka mot tjuren, när den ramlade sparkade de på den och drog den i svansen och så... Såhär såg tjurrusningen ut:
 
Sen var det dags att dra hem och få på sig flamencoklänningen. Hade den hela dagen =) Var i våran caseta och åt och så, kollade runt i andra casetor. Vid halv nio tiden gick jag hem, var så himla trött då...
 

 
Här är jag med massa släkt =p Spanjorer är så korta!



Onsdag
Hade bara två timmar Webdesign på schemat, men stannade kvar och pluggade matte i två timmar extra. Duktig jag =) Sen tog jag en snabbvända ner till stranden för att doppa mig och hinna sola en timme. På kvällen var jag ute och tittade på ferian. Köpte sötsaker, tittade på när min värdsyster dansade, åkte karusell, spelade.
 
Detta spelade jag på, man skulle skjuta ner små sprit- och likörflaskor typ =p Sköt ner två stycken i alla fall.
 
Den här karusellen åkte jag =) Kostade bara 1,5 Euro!
 
Spanska festar utan flamenco är som svensk jul utan julskinka! Massa flamenco...

Bild från feriaplatsen

Såna här kastanjer var det massor av på ferian. Jättegott =) Finns det att köpa färska såna i Sverige?



Torsdag
Var i skolan som vanligt. Efter skolan gick vi som ville på tjurfäktning och köpte tjurfäktningsbiljetter i spöregnet. När jag kom hem var jag jättekall och blöt och tog en lååååång vaaaaarm dusch och stannade hemma och pluggade svenska hela kvällen.



Fredag
Var och åt i våran caseta under dagen och så, sen på eftermiddagen åkte jag hem och tog lite siesta med mina "föräldrar". På kvällen åkte vi tillbaka till feriaplatsen igen. Sen mötte jag en kompis där och var ute med henne under kvällen. Fredagen var den roligaste dagen under ferian =)



Lördag
Hade på mig en ny flamencoklänning idag =) Var och åt vid våran caseta i vanlig ordning, tittade runt lite vid försäljningsstånden och så. Tittade på dans idag igen. Var hem och bytte om nån gång på kvällen, och tillbaka till feriaplatsen igen. Köpte två handväskor för 1 Euro styck =) DET är billigt det.

Jag utanför våran caseta.

Barnen dansar också flamenco såklart =)

Tom och Jerry karusellen =) Åkte den i lördags.



Söndag
Sista dagen på ferian. Hade på mig flamencoklänningen idag igen. Kul =) Efter att ha ätit och så vid feriaplatsen var det dags för TJURFÄKTNING! Ska jag säga vad jag tycker så var det ju rena slakteriet. Sex tjurar hade de ihjäl... Var faktiskt ganska långtråkigt att sitta och titta på i två och en halv timme också. Men men, det är en ny erfarenhet =) Varje erfarenhet är en bra erfarenhet, right? Fast jag tänker nog aldrig mer gå på det igen om jag säger så... Efter tjurfäktningen ville de andra som var med på tjurfäktningen äta på Burger King, så jag följde med och väntade när de åt. Sen gick jag hem, duschade, åt, pratade med grisen, och gick till feriaplatsen. Men det blev inte så långvarigt där, för jag var förkyld och så.

Jag och en kompis från skolan som också hade på sig klänning =)

Detta är typiskt ferian: hästar!


Såhär var det på tjurfäktningen... Innan de hade börjat sticka tjuren i nacken.
 
Hästar var inblandade här också...

Titta vad mycket blod tjuren har på ryggen!

När tjuren dött kom hästar in och släpade ut tjuren.



Kommentarer
Postat av: Din älskling <3

Du passade jätte bra i klänningen, du är så otroligt fin alltså helt enkelt enormt snygg, det är du alltid och kommer alltid att va. Jag är den lyckligaste grisen i världden som har dig som flickvän, det går inte att ha det bättre än va jag har det som får dela mitt liv med dig, den underbaraste människan som finns. Gud va jag längtar efter dig, det ska bli så underbart att få träffa dig och hålla om dig. Älskar dig så enormt mycket, puss på söt näbben min <3 <3 <3

2008-10-14 @ 17:18:01
Postat av: karin brodin

Det är en så jävla hemsk "sport" tjurfäktning, de är så elaka. Usch sånt gillar jag verkligen INTE.

Men håller med dig, det är väl en upplevelse.

Hade de bra gumman <3

2008-10-14 @ 17:39:54
Postat av: M-kuz

Vilka klänningar! Den rosa var helt underbar, kanske något för nästa Eldfesten eller Fiesta del

Fuego (min spanska börjar bli jättebra...tenho un gato tambem os gatos ...)

Kram!

2008-10-16 @ 21:26:35
Postat av: Idus

Jo, det är bara bra här hemma, allt är sig likt ;)

Söker jobb hela dagarna men det går inge vidare =/ . Puss

2008-10-20 @ 17:16:54
URL: http://iduuus.blogg.se/
Postat av: Josefin

Du är så fin så! Å verkar ha det så bra, fan va kul! =) Hemma är allt som vanligt, å tragiskt väder..

Ta hand om dig..

Puaa <3

2008-10-21 @ 03:23:59
URL: http://josefineet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0