Un mes en España

Idag är det en månad sen jag kom hit. Och det är fortfarande lika varmt typ =)
Har inte skrivit här på ett tag, men har inte hunnit skriva när jag är i skolan, och hemma har vi ju inte internet. Men nu har jag matrast och lite extra tid i alla fall. Under helgen som var så var jag på Ikea med några kompisar. På söndag var det helgen innan ferian, så det var lite fest med min familj och så. Det bjöds på gratis paella, och jag fick hjälpa till att "stå bakom disken" och lägga på bröd på alla tallrikar. Så det var kul =)

 
Här är en av de stora grytorna med paella.


Här är också en bild från i lördags. Det är min värdsyster och hennes kusin och vänner till dem. Tjejen i randig tröja är min "syster" =) Fan vad svensk jag ser ut, haha. Är typ den enda som inte ler med tänderna!


Igår klippte jag mig (bara topparna). Och herregud vad sega spanjorerna är! Hade klipptid till klockan 18.00, och de började klippa mig runt 19.15! Säger de en tid så menar de typ en timme/halvtimme senare.
Här om dagen när jag borstade tänderna kom den en cucaracha och kröp på handfatet också, jätteäckligt!
Från det ena till det andra; idag efter skolan ska jag till Plaza Mayor (shoppingcenter). Var där förra fredagen, men nu under veckan har det öppnat ett nytt med mer affärer och så, så vi ska åka dit och kolla in det nya =)
Och nu under helgen blir äntligen resan till Tarifa av, det har ju blivit inställt två gånger redan. Men tredje gången gillt va ;)

På måndagkväll börjar ferian här, då är det fest i en vecka =) Vet egentligen inte riktigt vad feria innebär, men de firar nåt helgon och festar och firar i en vecka i alla fall. På feriaplatsen (ett stort torg här i Fuengirola) har de ställt upp massa karuseller och allt möjligt nu under veckan. Och min värdmamma vill att jag ska ha på mig en flamencoklänning på tisdag, så igår provade jag ut en. En blå med vita prickar ska jag ha =) Längtar till ferian, det ska bli kul att se hur det är när det är feria och sådär, mer av den spanska kulturen! I Sverige har vi ju inget liknande feria precis, så som sagt, det ska bli kul att se!

Till sist så tänkte jag bara visa lite kort från min stad;


Tycker det är jättefint med bergen här.


En staty nere vid havet.


Och en snäcka nere vid havet.


Förresten, nu är det mindre än en månad kvar tills mamma och Jocke kommer ner! =D Gud vad jag längtar, ska bli så himla kul! Tänk när jag står där på flygplatsen och ska möta er, kommer grina som fan när jag ser er. Blir nästan tårögd när jag tänker på det =') Men men, inte länge kvar nu! Det har ju redan gått en månad så.

Ta hand om er hemma i Sverige!

Kommentarer
Postat av:

Vet hur det är! Har berättat om Paris, när jag var där eller hur? familjen är jättesnäll men man längtar ändå. Häng i, detta är guld värt! Vem skulle inte vilja byta med dig. LÄngtar det gör man alltid, jag längar efter dig. Huvudsaken är att man alltid gör sitt bästa, och det gör du1!

2008-10-03 @ 23:14:22
Postat av: Emma

Ska bli så kul när vi kommer ner å hälsar på dej :D :D <3

2008-10-04 @ 12:30:29
Postat av: Jennifer

Längtar tills du kommer hem till sverige ! Vilket datum kommer du? :) . hoppas allt är bra vännen . Älskar dig <3

2008-10-11 @ 17:40:37
Postat av: Idus

Jag blir lite smått avundsjuk när jag läser din blogg & ser alla fina bilder :) Sköt om dig! Puss & kram!

2008-10-19 @ 19:08:01
URL: http://iduuus.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jennifer; Kommer till Sverige den 20 december, och till Hagfors den 21. Bara två månader kvar =) MISS YOU

2008-10-20 @ 13:31:26
URL: http://patita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback