Prov...

I måndags hade jag det första riktiga provet här. Matte... Tyckte inte att det gick så bra som jag ville, men. Får väl se på torsdag om han har rättat proven då. Nu har jag nyss haft engelskaprov, som däremot gick så bra som jag ville =)
Har inte skrivit på ungefär en vecka nu, det har varit väldigt mycket i skolan (och det är det än!). Men förra veckan gjorde skolan iordning en tacokväll åt oss, vilket var väldigt uppskattat =D Var så himla gott! Sen har jag pluggat... Helgen såg ut såhär;

Fredag
Gick hem och pluggade uppe på våran terass efter skolan. På kvällen gick jag och mötte Sara, så gick vi hem till Maria. Och åt kladdkaka! Svensk kletig kladdkaka, från den svenska affären! (Lite absurt, jag vet, men det finns en svensk affär med lite olika svenska livsmedel här. Har dock inte varit inne i den än...) Den var ju sjukt god, mycket godare än den vi försökte göra själva ;) Sen blev det utgång.


Lördag
Hade en sån där utflykt med skolan, den här gången blev det Nerja, som är är en stad vid kusten. Lite kort;


Fick gå i grottor.


   
Jag och Sara vid "Europas terass". Det var typ som ett litet torg vid havet, tydligen ett något som turister besöker väldigt ofta och så. Visst var det fint där?


 
Tog en sväng till Frigiliana också, så vi fick kolla runt där.

Sen bar det hem till Fuengirola igen. När jag kom hem tog jag lite siesta =p På kvällen gick jag hem till Sara, så vi pluggade matte (duktigt på en lördagkväll det!!), tittade på svensson svensson och åt frukt, nötter, mörk choklad typ =p


Söndag
Började dagen med en joggingtur längs strandpromenaden med Veronika. Hade inte joggat på två veckor eftersom det har varit feria och jag blev sjuk efter ferian, så det var jobbigt men väldigt skönt =) Sen bestod min dag i stort sett bara en engelskpluggande. Tog en promenad med Sara också, till castillot (en liten borg vid havet). Pappa fyllde år i söndags också, så ett stort grattis i efterskott till honom! Fast jag ringde ju såklart och grattade honom i söndags också.

Jaa, det var väl min helg. Om sex dagar är det min tur att fylla år också, och då fyller jag vuxen =) Här gör det ju ingen skillnad precis, så det är ju när jag kommer till Sverige till jul jag verkligen får känna att jag är 18 =p

Har redan slutat nu, men sitter kvar i skolan för att uppdatera här, kolla mail och så. Ska även skriva en Powerpoint-presentation om Chile, för jag ska redovisa om Chile på spanskan på torsdag. Behöver plugga massa svenska också... Men det går jag nog ner till stranden och gör sen, så kan jag sola samtidigt också =)

Adios!


Kommentarer
Postat av: M-kuz

Lät som en trevlig helg. Hoppas matte-provet blir bra. Kram!

2008-10-21 @ 19:58:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0