Feria!

Hola! Ikväll börjar ferian här i Fuengirola. Klockan 21.00 ska jag med min familj på fest, och under kvällen ska alla ljus på feriaplatsen tändas, det tror jag kommer bli jättefint. Är ledig från skolan imorgon och på fredag, och måndag nästa vecka. De spanska skolorna i Fuengirola har ledigt hela veckan tror jag.

Under helgen blev tillslut denna resan till Tarifa av =) Det var väldigt fint där, och över havet kunde man se Afrikas berg också! Här är lite bilder:


En liten inbuktning


Inne i staden


Ser ni de där disiga bergen i bakgrunden? Det är Afrika! =)


Vi var 35 minuter från Afrika! Innan jag flyttar hem nästa sommar ska jag ju lätt ha besökt Marocko i alla fall!


Stranden i Tarifa

Först fick vi titta runt lite i staden. Det var en ganska liten stad, som mest bestod av svindyra surfbutiker, typ Billabong och så. Sen fick vi åka vidare ner till stranden. Badade i Atlanten, svinkallt var det! Har ju badat i Atlanten förut också, men jag tyckte det kunde vara bäst att passa på fler gånger när man ändå är där =) Det blåste väldigt mycket nere vid stranden, så det var rätt så kallt. Eller det beror väl på vad man jämför kallt med, jämför man med Sverige var det väl varmt men =p I alla fall, sen när jag kom hem på kvällen var jag ganska trött, så jag stannade hemma och gjorde läxor hela kvällen.

Igår började jag dagen med en joggingtur, sen låg jag på stranden några timmar. Efter det skulle jag och några kompisar göra kladdkaka tänkte vi, det gick ju bra... Eller inte, den blev skitäcklig! Så vi gick ut och fikade istället, crepes/pannkakor med chokladsås var bättre. Mmmm...

Har slutat skolan för dagen, men sitter kvar vid internet. Ska gå hem och försöka sova, sen ska jag duscha och göra mig iordning för ikväll. Äta något innan vi åker iväg till festen också. Apropå mat, börjar ogilla skolmaten mer och mer för varje dag. Seriöst, vi får pommes frites 2-3 gånger i veckan. Och de är inte ens goda på något sätt, alldeles sladdriga och mjuka. Det är fan inte bra för oss. Vi klagar hela tiden, men det verkar inte som nåt händer. Och idag fick vi inte ens frukt till maten som vi alltid får annars =( Men men... Maten i familjen är underbar i alla fall! Igår fick jag testa en typisk spansk frukost; de steker ett ägg lite grann så att det fortfarande är löst inuti. Sen typ delar man på ägget så det blöta rinner ut, och så doppar man mjukt bröd i äggkletet. Och det där har man stekta hela vitlöksklyftor till. Gott! =) Det ska ni få prova mamma och Jocke, när ni kommer hit. Längtar så mycket tills ni kommer alltså!

Vet inte hur mycket jag kommer uppdatera bloggen nu under ferian, men jag kanske sätter mig och uppdaterar lite när jag är i skolan. Ha det bra så länge! Besitos

Kommentarer
Postat av: Emma

Du måste lägga ut en bild när du har en sån där klänning som du har skrivit om :D Saknar dej!! <3

2008-10-06 @ 16:56:28
Postat av: Mamma igen

Mmm...det där med ägget kommer jag att gilla. Hoppas ferian blir rolig!

2008-10-06 @ 21:48:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0