Pudín de sangre

Igår gick jag min favoritmat hemma, linsgrytan! Jäääättegott! Och den där svarta korvbiten som ligger i, den smakade lite blodpudding tyckte jag. Så när min familj frågade om jag tyckte om det, sa jag att jag brukar äta något med liknande smak i Sverige; pudín de sangre (blodpudding). Då sa de att den där korven också var gjord av blod, att det var typ som blodpudding =)



Jag som oroade mig för att vara utan blodpudding i nästan fyra månader... Men ni ser, jag hittar andra alternativ här i Spanien =D
Min "mamma" sa att hon skulle lära mig laga linser innan jag åker till Sverige, så att Jocke skulle få prova det. Så när jag kommer hem till jul ska vi laga linsgryta hemma Jocke ;)

När mamma och Jocke var här tentade jag av steg 2 i spanska. Så jag fick MVG i slutbetyg där, fick jag reda på igår =) Gött att kunna läsa ett steg på 2 månader, i Sverige skulle jag ha läst det på ett helt läsår! Så nu läser jag steg 3 och 4 paralellt, började på steg 4 i måndags =)

Nu ska jag gå på mattestugan. Sen ska jag jogga med Veronika. Hejs!

Kommentarer
Postat av: M-kuz

Mmm, ser gott ut =) Har du hört något från Tito?

Brorsan är på Slipknot ...

2008-11-12 @ 17:45:09
Postat av: Helena

Öj, jag vill också smaka linsgryta/soppa. har alltid viljat göra det. hur smakar det?

2008-11-12 @ 18:19:40
URL: http://www.metrobloggen.se/Helenaedvardsson
Postat av: Åsa

M-kuz; Ja, det är jättegott också! =D Ja, vet du vad? Gatito har dött ='( Alla kattungarna som bodde där har dött, Anders trodde att de hade ätit kattsand så de hade dött eller nåt! Så nu har Jocke varit och tittat på en annan katt, som han ska ta hem nästa lördag.

2008-11-13 @ 16:28:02
URL: http://patita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0