En spansk kyrkogård

Måste bara säga att jag blir så stolt över mina kompisar hemma i Sverige. Läste nyss på Jennifers bilddagbok att Karin Brodin har fått körkort. Grattis gumman <3 Och för typ en månad sen fick ju Jennifer körkort också, och så har ju även Helena fått körkort. Ni är så duktiga så =D


När det var Todos los santos följde jag med min "pappa" och "syster" till kyrkogården, för jag ville se en spansk kyrkogård. Förlåt, men det var faktiskt den fulaste kyrkogården jag har sett...

 

Inget gräs eller gravstenar som i Sverige, utan bara sten. Stengolv. Och så ser det ju ut som förvaringsskåp eller jag vet inte vad. Ni ser om ni klickar på bilderna. En annan sak jag tyckte var konstig är att de på väldigt många "gravboxar", eller vad man ska kalla det, hade kort på den döde. På första bilden ser ni ju att det är nån slags nålning av personen på gravstenen. Njee, jag får nog lov att säga att Sverige har mycket finare kyrkogårdar...


Ni har inte fått se några kort från när vi firade min födelsedag i Marbella heller, så här kommer några kort från den kvällen. (Det är kort som Veronica tagit, eftersom min kamera är borta.)

   



På torsdag och fredag har vi studiedag. Men skolan ska vara öppen för de som vill komma hit, så på torsdag går jag nog hit ändå och sätter mig och pluggar på min uppsats i Samhäll B. Sen på kvällen är det även taco- och burritoskväll i Svenska Kyrkan, det ska jag absolut på =D

Nu har vi även bokat ett hostal/hotell i Málaga, så vi är åtta tjejer som ska dra dit och vara där fredag-lördag. Ska bli jättekul! Har ju typ inte varit i Málaga än... Illa!

Idag blir det väl svenska plugg och fotbollsträning. Ska nog även gå och titta på flamencoklänningar =)


Kommentarer
Postat av: Helena

Om man sätter tak på kyrkogården kan man ju tro att det är förvaringställe för likar, som inte har begravits än :P



ÅH! Kommer jätte gärna under jullovet =D ska be pappa tanka bilen då, så kommer jag med den!

Då får vi dricka vin och ta det mys tycker jag! =)

Kolla på skräckfilm som vanligt kanske?!

2008-11-11 @ 16:15:51
URL: http://www.metrobloggen.se/Helenaedvardsson
Postat av: M-kuz

Tack för senast! Tiden går fort, glöm inte köpa hem racketar till Nyår!!!

2008-11-11 @ 20:23:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0