Julfest!

Idag är det julfest i skolan. Men jag och Sara var här till klockan sex, och Lucia-tåget kommer tydligen inte förrän halv åtta. Så vi gick till datasalen =) Imorse var vi och såg Lucia-tåg i kyrkan också.

Och hur är det med er hemma idag då? Är väl bakfulla allihopa efter lussevakan tänker jag? ;) Själv var jag på Nobelmiddag igår, det var jättetrevligt! Kort kommer...

Imorgon är det Ronda med skolan, sen när vi kommer hem ska jag nog till kyrkan och titta på Lucia-tåg igen eftersom det är själva Lucia-dagen imorgon. Sen blir det nog utgång. Sista utgången innan man åker hem till Sverige! Wiiiie, min längtan hem till en svensk mysig jul är helt hysterisk nu! Det har blivit de här tre sista veckorna som jag bara har börjat längta mer och mer varje dag! Har till och med skrivit en lista på vad jag ska äta i Sverige, för att inte glömma bort något ;)
BLODPUDDING med vitkålsallad och lingonsylt . FILMJÖLK . messmör . knäckebröd . levergryta . tonfisksås . mannagrynsgröt . havrefras . mammas pastagratäng med bacon och broccoli . min och Jockes chili con carne . kaviar . kålpudding . Iris (Jockes gammelfarmor) köttbullar . risifrutti .
Och maaaaaassssssooooorrrrrrr med julmat och knäck! Ska bli underbart =)

Har nästan köpt alla julklappar nu också. Ska köpa något mer till Jocke, något till några vänner, och något till Konrad. Konrad, om du läser det här kan du väl skriva en kommentar med vad du vill ha, för jag har lite brist på idéer...

Imorgon är det EN VECKA kvar =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0