Helgen

Sammanfattning av min helg;

Fredag
Satt här på biblioteket som jag skrev när jag uppdaterade i fredags... På kvällen/natten åkte vi till Benalmádena. Var helt okej. Men det kunde varit roligare. Hade så himla ont i min hals =/ Some pics...


Lördag
Då var det min "pappas" födesedag! =) Hade köpt honom en bok om la reina Sofia (Spaniens drottning). Vi var och firade honom hos hand bror med massa vänner och släkt heeeeela dagen =) Massor med mat. Herregud vad spanjorer äter ibland alltså. Trodde ju att tapasen man fick i början var huvudrätterna. Men nej då, då kommer det ännu mer mat, när man redan har ätit sig mätt. Haha. Men det var gott i alla fall. Gillar all mat jag får =) På kvällen var jag ute och gick lite med Veronika. Här är tårtan som min "mamma" hade köpt åt honom. Fin va? =)


Söndag
Var i Málaga typ hela dagen och shoppade lite julklappar, m.m. De hade gjort jättefina juldekorationer med mamma ljus och grejer där. Jättefint! Ska dit igen med skolan på måndag. När vi kom hem gick jag till läkare för jag hade så ont i halsen / örat. Men det var väl det drygaste jag varit med om. Fick vänta i TRE TIMMAR för att de skulle lysa mig lite snabbt i örat och i halsen, och sen ge mig ett papper där det stod vilken medicin jag skulle köpa, vilket tog fem minuter. Men som tur var visade det sig att min pappa hade den medicinen hemma när jag kom hem, så jag behövde inte gå och köpa nånting.

I måndags var det festivo här, så vi var lediga. Det är typ som deras advent här, för de firar inte advent varje helg som vi gör i Sverige. Så igår klädde jag plastgranen hemma hos min familj, det var jättemysigt!

Titta så fint det blev =)

Och så ställde de upp en jättestor belen (krubban med Jesu födelse och det där) hemma hos oss. De tejpade fast papper på väggen som bakgrund och allting, som en teater eller nåt =p Ska ta kort och lägga ut nån dag. Det är jättemycket fokus på belen här i Spanien. Det är julpyntat med massa belen av ljus ute och så. Men här är det ju mer de tre vise männen, los tre reyes magos, som är i fokus på jul. De ger ju inte varann julklappar den 24 december, utan den 6 januari, då de tre vise männen kommer. Det är ju inte som i Sverige, att jultomten kommer den 24 efter Kalle Anka ;) GAAAAH, vad jag längtar!!!!


Här har de gjort en belen i sand till och med, nere vid stranden. Jättefint =)

Ska lägga upp lite bilder från friliftsdagen förra veckan också. När jag har tid! Har fullt upp nu känns det som. På torsdag är det nobelmiddag (en kille i trean har det som projektarbete), så då ska vi till nån restaurang och äta trerättersmiddag =) På fredag är det julfest i skolan, med lussebullar m.m. På lördag ska vi till Ronda med skolan, och på kvällen är det Luciafirande i kyrkan, det måste man ju gå på! =) Men det känns bra att ha fullt upp nu dagarna innan man åker till Sverige. Har börjat längta så himla mycket nu! Jaja, nu blir mitt batteri i datorn dåligt igen. Bajs.

¡Hasta luego!


Kommentarer
Postat av: Jennifer

12 dagar kvar :D

2008-12-09 @ 22:00:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0