Den här veckan åker jag till Sverige

Vad konstigt det känns att kunna säga så. Den här veckan åker jag till Sverige. Till helgen. Om fem dagar. Det är helt sjukt! Men sååååå kul =D

I fredags efter julfesten var vi på teterian och tog det lugnt.
I lördags var vi i Ronda med skolan. Det var iiiiiiiskallt där! Brrr.. Tänkte att det var som i Sverige, men då ringde mamma och berättade att ni hade åtta minus hemma i Sverige. Men det är ju kallt på ett annat sätt här i Spanien.. I Sverige kan ni i alla fall gå in och värma er i husen, till skillnad från här... Såg till och med snö uppe på bergstopparna, Ronda ligger ju jättehögt upp. I alla fall, vi fick besöka en tjurfäktningsarena som var typ 200 år gammal i Ronda, så det var kul. Sen gick vi runt och kollade lite på staden och så. Jättefin utsikt och så.
Eftersom det var Lucia i lördags så gick vi och kollade på Lucia-tåget i svenska kyrkan också. Här i Spanien firar de ju inte Lucia som ni förmodligen redan vet. Sen var det tänkt att vi skulle gå ut, men det regnade så det blev teterian i lördags kväll också =p Så mysigt där!
Igår var jag på gymmet på morgonen, och sen gick jag på en buffé som samlade in pengar för Alzheimers-sjuka. Min värdpappa jobbar ju med en organisation för Alzheimer-sjuka. Det var jättegod mat och så.

Lite kort från helgen;
  Inne på tjurfäktningsarenan
 Så fin utsikt...
 En berömd bro i Ronda

Hinner inte lägga in mer för vi ska till Málaga och titta på juldekorationerna nu! =)

Kommentarer
Postat av: Mamkuz

Det blir mysigt när du kommer hem. Har redan börjat planera för julmaten, det blir lite grisfötter m m.

Kram!

2008-12-15 @ 19:52:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0