1 december

Ja, nu är vi inne i december och därmed vintern. Dock känns det inte så vinteraktigt med skinande sol och palmer istället för mörka dagar med snö och slask... Men det är KALLT kan jag lova er! Framför allt skolan, den är iskall. Brukar inte ens ta av mig jackan inne i skolan för jag fryser så mycket.

I fredags fick vi adventsfika i skolan. Det var jättemysigt, fick glögg med russin och pepparkakor. Fattades bara att ha en liten ljusstake och tända det första av de fyra ljusen.
Sen på kvällen i fredags var vi några tjejer som gick till den underbara Woken och åt! Det är ju så sjukt gott där alltså! Plus att det är buffé!
I lördags åkte vi till La cañada, ett shoppingcenter i Marbella. Köpte lite julklappar i alla fall. Det är väl bäst att sätta igång med julklapparna, för sen går det väl jättefort och så är det jul sen! På kvällen var jag och Sara hos Veronika och tittade på vänner.
Igår gjorde jag inte så mycket. Pluggade, tränade på gymmet, tog en promenad med familjens hund...

Fick chokladfigurer av "Los tre reyes magos" (de tre vise männen) av min familj igår också, och så har de ju gett mig en chokladkalender också. Idag fick jag öppna den =) Men ska spara chokladbitarna till helgerna, så får jag ju äta fler på en gång, bättre än att äta en varje dag =p
 

Eftersom jag inte har någon kamera, som sagt, så tog jag lite kort med mobilen när jag var ute och gick med hunden igår. De hade gjort det jättefint med ljus och grejer på gatorna här;
     

Visst är det fint? Tycker det är så mysigt i de smala gatorna här, när de sätter upp massa lysgrejer ovanför =) Blir så glad av julgrejer i år! Annars brukar jag inte vara så himla excited angående julen och allt det där, men i år är julen speciell, det kommer bli en helt annorlunda jul i år! Egentligen inte, jag kommer ju i stort sett göra samma saker som jag gjort alla andra jular. Men nu ska jag till Sverige för första gången på tre och en halv månad, och det kommer bli så himla speciellt med en svensk jul och allt. Åååå, vad mysigt =D Ser på julen (och allt annat också!) på ett helt annat sätt nu när jag är här nere.

Jaja. Idag var Lillemor sjuk, så det blev ingen samhäll. Så det blir väl att plugga till engelskprovet vi har imorgon + läsa igenom några dikter vi har i svenskaläxa, och ikväll är det fotbollsträning. Får nog börja sätta på mig långbyxor på fotbollsträningen nu, är ju så kallt med shorts...

Ta hand om er hemma, snart kommer jag och tittar till er! =) Besitos.

Kommentarer
Postat av: daddyfoam

Hej Åzz. Tycker synd om dej att du fryser, fast nå´nstans tycker jag mej höra Nelson som skrattar lite svagt. Det blir bra när du kommer hem å vi får mata dej med fet julmat, så du står emot kylan lite bättre. Hat bra, ses snart.

2008-12-01 @ 21:47:54
Postat av: daddyfoam

Hej Åzz. Tycker synd om dej att du fryser så, fast samtidigt hör jag Nelson som skrattar litegrann. Det blir bra när du kommer hem, så vi får mata dej med fet julmat. Sen står du emot kylan bättre. Hat bra, ses snart.

2008-12-01 @ 21:58:21
Postat av: daddyfoam

Är det "knaskommentarsfilter" på eller? Vet inte varför, men de studsar ju.

2008-12-01 @ 22:03:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0